Tanulj angolul!

Tanulj könnyedén, vidáman angolul! Megmutatjuk, hogy a nyelvtanulásnak is van szépsége. Tapasztalatok, nyelvleckék hetente többször! Bármilyen szinten is állsz, biztosan találsz magadnak tananyagot!

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Igazi kihívás: nyelvtanulás külföldön

2010.04.14. 19:22 | lia79 | Szólj hozzá!

Különös kaland, intenzív tanulás, teljesen új szokások és barátok, no meg persze számos kétely – nyelvet tanulni külföldön nem mindennapi vállalkozás. Vannak, akik csak összekötik a kirándulást a szavak és a nyelvtani anyag elsajátításával. Mások egy-két évet töltenek idegen országban, hogy alaposan megtanuljanak egy nyelvet. Ma már rendkívül gazdag a választék, és akár kéthetes tanfolyamra is érdemes beiratkozni.


Mondd, te mit választanál?
Málta? Az Amerikai Egyesült Államok? Kanada? Esetleg Anglia? Nem mindig könnyű a választás, hogy hol is pallérozzuk nyelvtudásunkat. A magyar iskolák és a tanfolyamszervező cégek számos országba közvetítik honfitársainkat. Bárhova is megyünk, az biztos, hogy anyanyelvi környezetben tudunk leghatékonyabban tanulni.  
Amikor válaszút előtt álltam, én London mellett tettem le a voksomat. Bár drágább, mint a többi angol város, nekem a pezsgés és a rengeteg látnivaló elég érvnek bizonyult. A külföldiekkel foglalkozó nyelviskolák száma végtelen. A legjobb, ha még itthon eldöntjük, milyen módszer tűnik számunkra a legszimpatikusabbnak. Ebben a különféle ismertetők és a tanfolyamszervezők is a segítségünkre lehetnek. Egyes iskolák a nyelvtant, mások a kommunikációt erőltetik. Vannak olyan intézetek, amelyek nagy figyelmet fordítanak a szabadidő hasznos eltöltésére. Számomra ez utóbbi volt a legcsábítóbb. Mivel ráadásul csak két hétre utaztam, fontosnak tartottam, hogy iskola után ne üljek egymagamban. Már itthon túljutottam egy teszten, így kint csak a kommunikációs képességemet mérték fel.

Ír szállásadó, török lakótárs
Igaz, már az felért egy rövidebb kurzussal, amíg eljutottam szálláshelyemre. A reptéri kötelező körök lefutása után egy kisebb utazás várt rám, majd sok-sok fura ember. Bár hírből tudtam, hogy Camden London legbohémebb városrésze, a sok zöld, sárga frizurás fiatal mégis a meglepetés erejével hatott rám. Annyit még soha nem gyakoroltam – pláne élésben – az útbaigazítást, mint akkor. Tanfolyamszervezőkre hallgatva, magánszállás mellett döntöttem. (Bárki választhat kollégiumot is). Az ír származású Margaret tényleg sokat segített a kiejtésem csiszolásában, és rögtön a segítségemre sietett, ha nem jutott eszembe egy-egy szó. Lakótársam, a török Hava is jó partnernek bizonyult, ha beszélgetésre vágytam. „Két hét, és mindent megértesz, ki tudsz fejezni!”- bátorított szállásadóm. Én akkor még kételkedve fogadtam szavait.

Nyelviskola: minden nemzet találkozóhelye
A szervezést dicséri, hogy a tanulók az iskolához közeli családoknál laknak. Így számomra a reggeli 7 perces séta még ébresztőnek is jól jött. Elsőre megállapítottam: többen már régóta tanulnak együtt. Japánból, Kolumbiából, Törökországból feltűnően sokan érkeztek, de magyar szót is szép számmal hallottam a szünetekben. A diákok egy része munka mellett látogatja az órákat. A japánok viszont szinte kizárólag a nyelvtanulásra koncentrálhatnak, és gyakran egy évig maradnak, tudtam meg Katharinától, a rendkívül barátságos tanártól. A tanulók az órák között a könyvtárban fejleszthetik szókincsüket. Sőt, filmet is kölcsönözhetnek, ha nem volt elég az angol szóból.

Felkészülés a nyelvvizsgára - órán és utcán
A nyelvvizsgákon előforduló, szinte összes téma előjött „élesben” kint tartózkodásom alatt. Az iskolában pedig sok egyéb téma is szóba került. Elvégre a tanulókat a legnehezebb és a legelismertebb vizsgára, a Cambridge-ire készítik itt fel. Nagy meglepetésemre, ugyanazok a könyvek köszöntek vissza az órákon, amelyekből már itthon is tanultam. Számos hanganyag, DVD segített a feladatmegoldásban. Ha valamit nem értettem, a tanárok többféleképpen is körülírták a szavakat. Én mégis azt élveztem legjobban, hogy bepillantást nyertem az angolok hétköznapjaiba: például itt ittam először teát tejjel.

Közös programok, kihagyhatatlan kirándulások
A diákok leginkább azt szeretik a TTI-ban, hogy délutánonként ismerkedési bulik, közös pubozások, színházi előadások, múzeumlátogatások szerepelnek a programban. Nem maradhatnak ki persze a kedvelt nevezetességek sem: így a London Eye-t, a Westminstert, a Big Bent, Madame Tussaud panoptikumát gyakran együtt keresik fel az alkalmi csoporttársak. Hétvégeken pedig távolabbi (szervezett) kirándulás csábítja a tanulókat.
A tapasztalat pedig: a két hét után már bátran mertem kommunikálni mindenkivel, sokkal többet értettem, mint érkezésemkor. Igazán hasznosnak viszont csak itthon érzékeltem a kint töltött időt, hiszen a számonkéréséken és teszteken jöttem rá, mennyit fejlődtem.  
Jelenleg egy kéthetes tanfolyam és a szállás együtt kb. 250 ezer forintba kerül. A kint szerzett tudás viszont megfizethetetlen.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: www.amaino.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://tanuljangolol.blog.hu/api/trackback/id/tr301921514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: nyelvtanulás london igazi kihívás felkészülés külföldön tti nyelvvizsgára
süti beállítások módosítása